ERASMUS YABANCI DİL SINAVINA GİRECEK ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE

Duyurular 28 Şubat 2025

Değerli Öğrencilerimiz,

Üniversitemiz, Erasmus+ Programı kapsamında öğrenim veya staj hareketliliği fırsatlarından yararlanmak isteyen öğrencilerimiz için yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşan yabancı dil sınavını 2024-2025 akademik yılı bahar döneminde gerçekleştirecektir. Sınavla ilgili detaylar aşağıda sunulmuştur. Güncel bilgilendirmeler için web sitemizi takip etmeniz önemle rica olunur.

 

BİRİNCİ AŞAMA

📅 Tarih: 21 Mart 2025
📍 Yer: Samsun Üniversitesi Canik ve Ballıca Yerleşkeleri (Sınav, öğrencilerin öğrenim gördükleri kampüslerde, eş zamanlı ve yüz yüze olarak gerçekleştirilecektir.)

🔹 Başvurular devam etmektedir. Sınav giriş yerlerinizi öğrenmek için web sitemizi takip ediniz.

 

Yazılı Sınav

21 Mart 2025

Oturum Başlangıç Saati Oturum İçeriği Soru Sayısı Soru Türü Puanlama
I. Oturum

 

09.30

 

 

Dinleme Becerileri 10 Çoktan Seçmeli  

100 Puan

Dilin Bilgisi ve Kelime Bilgisi 25 Çoktan Seçmeli
Okuma Becerileri 15 Çoktan Seçmeli
Önemli Notlar:
  • Adayların birinci aşamada başarılı sayılabilmeleri için en az 60 puan almaları gerekmektedir. Birinci aşamada başarılı olamayan adaylar sözlü sınava girme hakkını elde edemeyecektir.
  • Birinci aşama, Dinleme Becerileri bölümü ile başlayacaktır. Sınava dair bilgilendirme yapılacağından, adayların sınav başlangıç saatinden en az 15 dakika önce kendilerine bildirilen sınıflarda hazır bulunmaları gerekmektedir.
  • Sınava geç kalan adaylar, Dinleme Becerileri bölümüne dair herhangi bir işaretleme yapamayacaktır. Bu hususta tüm sorumluluk adaya aittir.
  • İkinci aşamaya girmeye hak kazanan adayların listesi, https://yabancidiller.samsun.edu.tr/ web sitesinde ilan edilecektir.
  • Sınav sonuçları https://yabancidiller.samsun.edu.tr/ web sitemizden duyurulacaktır.
  • Sınav sonuçlarına itiraz, yazılı ve sözlü sınavların tamamlanmasının ardından 3 gün içerisinde gerçekleştirilebilir. İtirazda bulunmak isteyen adayların, dilekçelerini [email protected] adresine e-posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.

 

İKİNCİ AŞAMA

📅 Tarih: 21 Mart 2025
📍 Yer: Samsun Üniversitesi Canik ve Ballıca Yerleşkeleri (Sınav, öğrencilerin öğrenim gördükleri kampüslerde, eş zamanlı ve yüz yüze olarak gerçekleştirilecektir.)

🔹 Başvurular devam etmektedir. Sınav giriş yerlerinizi öğrenmek için web sitemizi takip ediniz.

Konuşma sınavında aşağıdaki adımlar izlenmektedir.

 

Bölüm 1: Başlangıç/Kendini Tanıtma (1 dakika)
1.     Kısa bir tanışma

2.     Adaydan kendisini tanıtması beklenir. Komisyon üyeleri adaya ailesi, evi, ilgi alanları, okuduğu bölüm vs. hakkında adayın kendisini rahat hissederek dil kullanımına alışmasına yönelik sorular sorar.

Bölüm 2: Bağımsız Konuşma (1 dakika hazırlanma ve 3 dakika konuşma)
1 dakika Adaylara 2 farklı soru seçeneği sunulur ve tercihlerini belirleyip konuşmaya hazırlanmak, dilerlerse not almak için en fazla 1 dakika süre verilir. Bu kısım, adayların değerlendirme sürecine dâhil edilmemektedir.
3 dakika Bu aşamada, adaylardan kendilerine sunulan seçeneklerden seçtikleri soruyla ilgili 3 dakika boyunca konuşmaları beklenmektedir.

 

ÖRNEK SINAV SORULARI

Dil Bilgisi

1. When I visited the ancient ruins in Rome, which _________ in the heart of the city, I appreciated the architecture that ________ centuries ago.

A) are/built

B) were/have been built

C) were/was built

D) are/have built

 

Kelime Bilgisi

2. Despite his initial __________, John eventually warmed up to the idea of going camping with his friends.

A) reluctance

B) enthusiasm

C) defiance

D) insurance

 

Paragraf Soruları

Instruction: Read the texts and choose the correct answer for each question.

Text I

Families and communities are important in all cultures and societies, and on the continent of Africa, they come in many shapes and sizes. Zainebu Mbiti’s family is quite typical.

Zainebu lives in a town in Niger, where most people speak a language called Hausa. Every morning, Zainebu wakes up early and takes two large containers down to the water pump at the end of the street. There she fills the containers up with water for her family so they can take their morning baths. She needs a lot of water because not only do her brothers and sisters have to take baths, but also her mother, father, grandfather, and three uncles. That’s just her first job of the day. She will be busy until sunset. She usually goes to the water pump with her younger sister Hannatu.

The girls live together in their father’s family home with their mother, brothers, sisters, uncles, and grandfather. There are four small houses in their family home, which is sometimes called a compound. Zainebu and Hannatu’s mother has a small house in the compound where she sleeps with her children. The father has his own house, and the grandfather has a house, too. The fourth house is a kitchen, where most of the cooking is done.

The family members help each other with everything. If someone is sick, another member will help with the farming or looking after the children and elderly members.

 

1. What is the writer’s purpose in writing the text?

A) to discuss African marriages

B) to describe a typical African village

C) to explain how some African families live

D) to give information about African teenagers

 

2. What do we know about Zainebu?

A) She dislikes her younger sister.

B) She goes to school in a nearby village.

C) She gets on well with her grandfather.

D) She has certain things to do for her family.

 

Diyalog Tamamlama

1.

Mark: Hey, Sarah! Have you seen the latest movie that came out?

Sarah: No, not yet. _______________.

Mark: Well, it’s called “The Midnight Adventure.” It’s supposed to be quite thrilling.

 

A) I’ve heard about it. Is it any good?

B) I don’t think I’ll like it. I prefer comedies.

C) Yes, I saw it last night. It was amazing!

D) I’m not interested in movies. I’d rather read a book.

 

Konuşma Sınavı Örnek Soruları

1. How has learning English made your personal and educational life better? What are you going to use your English for in the future?

2. Think about a time when you did something good for someone else. What did you do and how did you feel?

3. What is your favourite way to spend the weekend? Why is it your favourite?